DUNDERLUNDs BÄsTa bOKStAv

Alltså, det kanske låter konstigt men jag är helt fast. Det är så spännande! Vilken kan det vara?!

Jag har läst en liten stump i den här bokstavsthrillern om Dunderlunds val av favoritbokstav varje timme i eftermiddag och nu måste ju ändå upplösningen vara nära, bara nån sida kvar…

Yes, nu vet jag. Men jag säger såklart inte! Fast jag skulle också kunna ha valt den, ett av mina bästa och bibliotekigaste djuren börjar på den här bokstaven nämligen.

Hmm, jag kanske faktiskt inte heller vet och kan bestämma mig om vilken som är min bästa bokstav när jag tänker efter och tittar på dem riktigt noga i boken… det är många som är fina…

Men en sak är säker. Det här är veckans MIN BÄSTA BOK!

Och bästa Sandvargen-författaren Åsa Lind har skrivit den!

/Flaskposten-J

2 Responses to “DUNDERLUNDs BÄsTa bOKStAv”


  1. 1 Sofia 4, februari, 2010 kl. 6:32 e m

    hoo hooo jag tror att jag vet vilken bokstav det är!!

    men klurigt det där med bästa bokstaven. Jag har nog flera favoriter. Nu kom jag att tänka på Zigge med zäta-böckerna av Inger Lindahl, där handlar det också en hel del om favoritbokstäver. Om du inte läst de böckerna – gör det!

  2. 2 Johanna 6, februari, 2010 kl. 10:29 f m

    Precis flera favoriter! Jag vet jag måste läsa Zigge-böckerna – alfabetsböcker som inte är rena abc-historier är min melodi!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


