Magi av Angie Sage

Här kommer ett boktips från Erika, 11 år:

Boktitel: Magi

Författare: Angie Sage

Därför valde jag att läsa den här boken: jag fick den i present och den verkade lagom spännande. Fick tips av kompis.

Boken handlar om: Den utspelar sig i en borg för länge sedan. Huvudpersonen heter Jenna som är förföljd av en jägare som vill döda henne. Hennes lillebror Septimus Heap blev bortrövad vid födseln. En fantasy bok.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: den är spännande (men inte läskig) och man lever sig in i den. Dock lite svårläst.

För vem passar boken: alla. Men mest för de som gillar dramatiska böcker.

Tack, Erika för boktipset!

1 Response to “Magi av Angie Sage”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 10, februari, 2010 kl. 2:43 e m

    Jag håller med Erika! Magi är både spännande och jättebra. Det är en av mina absoluta fantasyfavoriter.
    Och första delen i en hel serie om man fastnar, härligt eller hur?!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


