Hannas vampyrboktips: NIGHT WORLD

Boktitel: Night World no 1

Författare: L.J. Smith

Därför valde jag boken: Den var nyinkommen och baksidan lät intressant. Lät som en typisk tonårsbok och var på engelska.

Boken handlar om: En ”grupp” eller en värld som finns runtomkring oss som kallas ”Night world”. Dom som ingår i ”Night world” är vampyrer, varulvar, häxor och formskiftare. Reglerna i Night world  är väldigt klara. Man  får aldrig berätta om Night world till en människa och inte bli kär i en människa heller.

Det som är så bra med boken: Det är en intressant idé som egentligen är helt otrolig, men som ändå får en att tänka på om det skulle vara rimligt med en sådan värld.

Författaren delar in boken till 3 historier som alla handlar om människor som får reda på att ”Night world” existerar oftast genom att de har träffat sin ”själsfrände”, vilket är en gammal princip bland Night world-varelserna.

Författaren beskriver både personerna och känslorna väldigt klart så det blir väldigt lätt att se allting framför sig när man läser. I första historien byter hon också fram och tillbaka från perspektiven, vilket jag tycker gör det mer intressant.

Den blir sällan seg men ändå innehåller den mycket detaljer om Night world, men dock ett minus att den är lite för förutsägbar.

Boken passar: Unga och tonårstjejer

********************************************

Tack Hanna, 14 år för tipset!

3 Responses to “Hannas vampyrboktips: NIGHT WORLD”


  1. 1 Sofia 17, februari, 2010 kl. 8:23 e m

    hmmm det här är nog en bok för mig!

  2. 2 Erika 7, mars, 2010 kl. 5:27 e m

    Hej!

    Jag har läst alla nio berättelserna i Night World i Book No.1, 2 & 3. Nu väntar jag bara på att de skall komma ut med den 10 och sista berättelsen i Night World där berättelsen heter Strange Fate. Jag bara älskar böckerna!

  3. 3 Sofia 8, mars, 2010 kl. 1:08 e m

    Hej! Vad kul att höra, jag ska strax försöka få tag i ettan och läsa den. Ser fram emot det.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


