Mer vråliga Dybvig-bilder till mig!

Nu har jag läst mig några kapitel in i Jo Nesbøs andra bok om den doktorproktorstidsbadkar_inb_low.jpgvilde uppfinnaren Doktor Proktor och vännerna Bulle och Lise.

Så i Doktor Proktors tidsbadkar är de små vännerna nu som bäst på väg till Paris på egen hand. Detta på grund av ett kryptiskt vykort från doktorn, som är mystiskt försvunnen och verkar behöva deras hjälp…

Och den här gången är pruttpulvret från förra boken (som jag inte läst) utbytt mot ett magiskt tidsresepulver från doktorns kontor.

Jag har hört att förra boken ska vara riktigt rolig från klasser som haft den som högläsningsbok under hösten och jag har redan fnissat en hel del själv åt tidsbadkarsboken, MEN det allra bästa är ändå när Per Dybvig-bilderna dyker upp!

Per Dybvig gör bilder som är som små spretiga vrål, jag faller alltid pladask! Flera av mina favoritböcker vore inte alls detsamma utan Per Dybvig!

Näe, tänk Arga Maja, Kråkans otroliga liftarsemester, Myggmedlet, Kossans matpaket, Väderhåren, Apstjärnan och alla dom utan vrål, fy det går ju bara inte!

Ja ni förstår ju, Per Dybvig är min BÄSTbästa boknorsk :)!

/Johanna

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


