Fråga chans – mitt boktips.

Bok: Fråga chans

Författare: Bente Bratlund

Boken handlar om: en flicka som heter Anna. Anna har en kompis som heter Ronja. Ronja pratar inte med Anna därför att hon pratar med en kille som heter Kalle. Anna går hem. Hon skriver alla killars namn. Hon går och tittar. Hon ser Huggo. Huggo spelar fotboll. Anna skriver till Huggo. Huggo skrattar med andra pojkar och Anna blir sur. Hon går hem. Hon vill inte gå itll skolan.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att… jag lär mig nya ord.

För vem passar boken: för en flicka.

Tipsade gjorde Rosette. Tack för tipset!

2 Responses to “Fråga chans – mitt boktips.”


  1. 1 tatiana pissani 1, februari, 2011 kl. 1:54 e m

    har lånat boken från vårby gårds bibloteck ska läsa den.den är bra vi ses hejdå är upptagen med att läsa fotsetningen på boken adjö.

  2. 2 FlaskpostenSofia 1, februari, 2011 kl. 10:29 e m

    hej hej! Låter bra att du lånat boken, hoppas att du gillar den!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


