Min morfar och isbjörnarna

Boktitel: Min morfar och isbjörnarna

Författare: Jackie French

Därför valde jag att läsa den här boken: Jag valde att läsa den här boken för att jag har läst alla andra så därför ville jag läsa den här boken.

Boken handlar om: det handlar om en kille som heter Lurv! Hans familj jobbar på ett zoo (en djurpark) och har klätt ut sig till olika djur. Hans morfar spelar isbjörn. Sen vann Lurvs morfar en kryssning till Antarktis, men det händer något konstigt med fartyget…

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: det är mycket spänning och humor.

För vem passar boken: boken passar för dom som har humor : )! Gillar spänning och har tålamod (boken är lite tjock).

Tipsade om boken gjorde Maria, 10 år. Tack för tipset!

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


