Läskigt, läskigare, läskigast…

Under några veckors tid har jag haft följande läsrutin innan jag ska sova: först har jag läst och läst och läst i en skrämmande men helt fantastiskt bra bok. Efter det har jag varit tvungen att läsa några sidor i en annan rolig och icke-skrämmande bok, Kung Steves självlysande hiphop bibel av Thomas Fröhling för att överhuvudtaget kunna somna.

Den läskiga boken som gav mig insomningssvårigheter är Djävulens märke av Magnus Nordin. Karin har tidigare skrivit ingående om boken så jag tänker inte göra det här. Men vill du läsa en otäckt bra bokMÅSTE du läsa Djävulens märke. Särskilt bra passar den att läsa just nu – i dessa påsk och häxtider.

<— Kolla in framsidan, bara den ger mig rysningar efter ryggraden. När jag om kvällarna la ifrån mig boken kunde jag inte ens låta framsidan ligga uppåt för det där stirrande ansiktet…. brrrrr. Tro nu inte att det bara är att vända på boken för även där är det läskiga ögon som söker dig. Jag fick helt enkelt läsa mina sidor i Kung Steve och sen lägga den boken ovanpå Djävulens märke.

Imorse läste jag ut boken och den var spännande ända till sista sidan.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


