En fin lite krake

Min goda vän I frågade för ett tag sedan om jag läst boken Kraken av Boel Werner. Det hade jag inte gjort men idag dök Kraken upp framför mina ögon i ett rykande färskt bokpaket här på jobbet och jag kastade mig över den. I och jag brukar gilla samma böcker och med höga förväntningar öppnade jag boken.

Kraken är det något mysko djuret  ni ser på framsidan och flickan är Boel som en dag får Kraken till husdjur. Kraken visar sig vara ett lekfullt djur men med en vilja av stål. Det är inte helt lätt att ta hand om en krake!

I: du hade rätt – boken är väldigt bra! Jag tycker mycket om den roliga men även lite melankoliska berättelsen. Bilderna är fina och jag kan sitta och titta på dem hur länge som helst.

/Sofia

3 Responses to “En fin lite krake”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 7, april, 2010 kl. 4:39 e m

    åh jag känner direkt att jag vill träffa KRAKEN!

  2. 2 Sofia 7, april, 2010 kl. 6:28 e m

    det vill du!! Kraken verkar vara närbesläktad med Draken så det är nog något för dig.

  3. 3 Johanna 8, april, 2010 kl. 10:37 f m

    Jag ser att jag har beställt hit Krake-draken till bibblan, så det är bara att vänta tålmodigt på att den ska dyka upp i ett bokpaket snart…


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


