Sukari min vän x 2

En bok jag tycker mycket om är Sukari min vän av Ginny Rorby. Två stammisar här på jobbet, Erika och Maria, har också läst och gillat boken. Här kommer deras tips:

Först ut är Erika, 11 år:

Boken handlar om: Joey som är döv (nästan) och vars mamma VÄGRAR att låta henne lära sig teckenspråk. Men sedan träffar hon schimpansen Sukari som har lärt sig teckenspråk. De blir genast vänner.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: man börjar nästan gråta coh man blir ”lycklig” av den. Den är ”gripande” och man lever sig in i den. Jag äääälskar den!

För vem passar boken: alla som gillar spännande men lyckliga böcker.

och så här tycker Maria, 10 år (snart 11):

Därför valde jag att läsa den här boken: jag valde att läsa den här boken för att några rekommenderade den.

Boken handlar om: om en tjej som är döv (nästan) och hennes mamma vill inte att hon ksa lära sig teckenspråk. Sen träffar hon en apa som kan teckenspråk…

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: jag ÄLSKAR djur och så en den spännande.                                                  

För vem passar boken: för 9 – 14 år 

Jag ger boken fyra stjärnor av fem.

2 Responses to “Sukari min vän x 2”


  1. 1 Johanna 13, april, 2010 kl. 3:38 e m

    åh bra tips, boken är SÅ bra tycker jag med!

  2. 2 Sofia 13, april, 2010 kl. 7:28 e m

    ja den är så fin! Tror jag ska läsa om den vid tillfälle.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


