Bortom världen utanför – läskiga människor

För några år sedan var jag på bio och såg en film som hette The Village.

Det var många som blev besvikna på den där filmen och inte tyckte att den var så läskig som de hade hoppats. Men jag tyckte att den var bra. Mycket otäckare utan skräckvarelser än med!

Nu har jag läst Hedvig Anderssons debutbok Bortom världen utanför, en ungdomsbok som är otroligt otäck och påminner mig om den där filmen – The Village.

Precis som i filmen handlar det om människor som bor i en hemlig och isolerad by mitt ute i skogen. En av de här människorna är Sara som hålls instängd i en jordkällare. Byn är fasansfull. En sekt. Vi får följa Saras väg mot tvivel, uppror och flykt.

Det är hemskt och spännande, både att få veta vad som hänt i det förflutna, vad som fört Saras mamma till byn och att med nagelbitande fasa följa Saras rymningsplaner.

Fanatiska människor är läskigare än vilket ruggigt monster som helst! /Johanna

Pssst! Läs även vad Karin tyckte om boken i sin Flaskpost från i höstas!

1 Response to “Bortom världen utanför – läskiga människor”


  1. 1 FlaskpostenSofia 3, maj, 2010 kl. 7:50 e m

    nu blir jag sugen på att läsa Bortom världen utanför!!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


