2 x Arro = massor av spänning

Yulissa, 13 år har hittat en favoritförfattare, Lena Arro. Här tipsar Yulissa om två av Lenas böcker:

Boktitel: Luckan i golvet

Boken handlar om: Den handlar om olika skräckhistorier och en av dem heter ”Fan är lös”. Ville och hans kompis ville bli rika och det var därför de gjorde ett kontrakt med djävulen och om de gjorde det skulle djävulen ta deras själar.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: för att jag gillar skräck och den här boken handlar om skräck. Jag tycker att Lena Arro är en bra författare, som skriver bra och spännande böcker.

För vem passar boken: för alla som tycker om skräck, när man är 9 år och uppåt.

Boktitel: Döden i pizzan

Boken handlar om: Den här boken heter Döden i pizzan och handlar om olika skräckhistorier. En handlar om mördaren Tanner, den handlar om att det finns en kille som är mördare och han mördar en kvinna. Åren går och en gång tror Tanner att hon lever men tjejen han såg var kvinnans dotter, som han hade dödat för länge sen. Han försökte fly för han trodde att hon gick efter honom men hon skulle bara ge honom hans plånbok men när hon hann ikapp honom var han död. Han hade blivit påkörd.

Jag tycker att det som är så bra med boken är att: Det finns spännande historier som handlar om skräck och Lena är en bra författare.

För vem passar boken: för alla som tycker om skräck, när man är 9 år och uppåt.

Tack, Yulissa för tipsen!

4 Responses to “2 x Arro = massor av spänning”


  1. 1 Lena Arro 6, maj, 2010 kl. 6:13 f m

    Hej Yulissa!
    Visst är det mysigt med skräck!
    Kul att du gillar mina böcker.

  2. 2 BBN 6, maj, 2010 kl. 8:30 f m

    Heja lena! Det är snygga omslag också, visst?/Pia

  3. 3 Lena Arro 6, maj, 2010 kl. 9:17 f m

    Eller hur? Det är Jens Andersson som gjort omslagen.

  4. 4 Sofia 6, maj, 2010 kl. 3:55 e m

    ja jag håller med – omslagen är jättesnygga och läskiga! Jag tycker också mycket om de här böckerna, otäckast var nog berättelsen om labyrinten i pizza-boken.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


