En sengångarens boktips!

Se hela bildenSengångare rör sig så långsamt i trädkronorna att det växer mossa och alger på dem. Det ger dem en svagt grönaktig färg och gör dem svårare att upptäcka.

Det här citatet kommer ur en bok som heter Min första djurencyklopedi av Sally Morgan. En riktigt färgsprakande blädderfaktabok att dyka in lite varstans i och på så sätt landa i olika djurvärldar.

Tänk att det finns så många häftiga djur! Den här boken är både en påminnelse om det och hur vi kan rädda djur som är utrotningshotade, och så innehåller den en massa intressanta och överraskande djurfakta förstås!

Bokens underrubrik är ”De största. De minsta. De snabbaste.”, men jag har som ni såg fastnat för den långsammaste, såklart – som den snigelläsare jag är :)!

Och trots det ligger den här boken tillsammans med en hel hög med andra böcker som jag faktiskt hunnit samla på mig till Tipsarkvällen om SOMMARLOVSLÄSNING på Vaxholms bibliotek den 26 maj

Mina bästa sommarlovsläsningsböcker i år handlar om DJUR-MAGI, SOMMARLOVS-ÄVENTYR, SOMMARLOVS-PYSSEL, MYSTIK, RYSARSPÄNNING och OMÖJLIG KÄRLEKTIPSLISTAN hittar du HÄR!

/Johanna

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


