Var är Flaskposten?

ÄNTLIGEN är det sommar och Flaskposten är ute och guppar lite här och lite där. En Flaskpost är och guppar ända borta i Paris. Den andra Flaskposten kommer att skvalpa runt i vatten på närmare håll några veckor till och längtar efter att Flaskpost 1 kommer hem igen.

I midsommar fick dock Flaskpost 2 också vara ute och resa, ända till förgätmigejens landskap for jag. Inte nog med det, jag var även i skogsstjärnans landskap (även känt som vargens landskap). I det senare landskapet tillbringade jag lite tid med att titta i lådor fulla av mina gamla böcker varav nu en del fått följa med hem. Så småningom kommer nog en eller annan text här om vilka böcker det var jag fick med mig. Bland böckernas handlingar märks dromedarer, grön färg, massor av skuggor, julpyssel och en körsbärsväg.

Förresten är det inget synd om F2, för jag har också varit i Paris. Även där rotade jag i boklådor som synes på bilden.

Boken jag fick med mig från Paris har jag bloggat om här.

/Flaskposten-Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


