Ung-08 festivalen

Om jag var mellan 13 – 19 år vet jag precis hur jag skulle spendera dagarna 10 – 14 augusti. Jag skulle gå på fina festivalen Ung-08! Festivalen går av stapeln i Kungsträdgården och innehåller hur mycket kul som helst. Bland aktiviteterna som ordnas skulle jag till exempel passa på att testa gå på lina, pyssla hos Fuldesign, försöka mig på klätterväggen samt besöka Popkollo där man kan gå en DJ-workshop. Som jag förstår saken är allt gratis!

En mängd artister uppträder under festivalen och det jag inte skulle missa (om jag var mellan 13 – 19 år..) är indiekvällen den 11/8 där bland annat Ludwig Bell spelar:

För mer information om Ung-O8 festivalen besök deras hemsida här.

Ludwig Bell har en myspace-sida. Besök den här.

Förra året besökte jag faktiskt festivalen några timmar (trots att jag inte var mellan 13 – 19 år då heller) bara för att kolla in allt kul som händer. Längst tid fastande jag framför en liten scen där band utan skivkontrakt spelade. Kanske tar jag en liten sväng i år också. Förövrigt pågår Ung-O8 samtidigt som Stockholms kulturfestival där det också händer massa spännande och intressanta saker!

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


