En perfekt bok att ta med ut i sommarvärmen

Efter att ha läst Mycket mer än så av Sarah Dessen vill jag också tillbringa sommaren i ett hus vid stranden, i en liten småstad med en strandpromenad där det finns små butiker och restauranger. Jag vill också få sommarjobb i en av butikerna (fast kanske inte med räkenskaperna som Auden) och lära känna Maggie. Jag vill till och med vara sömnlös och tillbringa nätterna med att åka runt till gömda fik och jag vill också bli kär i Eli.

Vem är då Auden? Hon är huvudpersonen i boken Mycket mer än så och under några sommarmånader får hon vara med om det jag beskriver ovan.

Hon får visserligen även vara med om att träffa sin halvsyster som bara skriker hela tiden och umgås med sin pappa som, för att uttrycka det milt, är något frånvarande.

Auden själv hon är den duktiga flickan som genom skolåren ägnat sig åt att plugga för att komma in på college. Hon har levt ett ganska ensamt och osocialt liv utan några speciella vänner.

Boken utspelar sig sommaren innan college och som det står i baksidestexten: ”Det blir sommaren när allt förändras”. Förändras gör saker och det är till viss del en ganska uppenbar handling men det tycker inte jag gör så mycket. Mycket mer än så är en sådandär härligt solvarm sommarbok som jag tror många kommer att gilla.

Eller egentligen vet jag det redan för Sarahs böcker hyllas i bloggar över hela världen och jag har även en mycket säker källa här på biblioteket som bekräftar författarens popularitet.

Sarah har skrivit åtta böcker till och jag hoppas verkligen att alla kommer att översättas till svenska. I sommar kommer jag nog ändå läsa i alla fall någon av de andra på engelska. Frågan är bara vilken jag ska välja?

För att kolla in Sarahs andra böcker och läsa om vem hon är rekommenderar jag ett eller flera besök på hennes hemsida.

/Sofia

3 Responses to “En perfekt bok att ta med ut i sommarvärmen”


  1. 1 Clarisa 18, juli, 2010 kl. 7:00 e m

    Sofia, du ska läsa Just listen och The truth about forever!

  2. 2 Johanna L 19, juli, 2010 kl. 7:50 f m

    Och sen Lock & key. Men börja med TTAF!

  3. 3 Sofia 20, juli, 2010 kl. 10:07 f m

    TTAF ar jag jattesugen pa! Letade efter den pa Akademibokhandeln men kunde inte hitta. Ni rakar inte sett den i nagon bokaffar i stockholm?

    ja egentligen ar jag sugen pa alla hennes bocker.

    Nar jag ar ater fran semestern ska jag leta vidare.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


