Det är blött – några tips för en dag i regn

Idag är jag lite sur. Det hela beror på vädret. Sol, sol, sol och återigen sol har det varit de senaste veckorna när jag åkt till jobbet. Nu är jag äntligen ledig och hade planerat att likt en flaskpost guppa runt i härligt svalkande vatten med solen gassande över mig.

Vad får jag då se utanför mitt fönster? Grå himmel, regn och en blöt gata.

Tråååååkigt!

För att inte deppa ihop helt är det väldigt skönt att ha ett gäng bra böcker att sjunka in i. Själv slukar jag just nu Sarah Dessens böcker, inlägg kommer. Igår läste jag även första delen av Systrar i jeans av Ann Brashares, det var en charmig berättelse om vänskap. Framför allt utspelade den sig på sommaren så jag kunde drömma mig bort en stund, till exempel till Lenas varma och soliga ö i Grekland…

En annan sak regniga dagar passar utmärkt till är att gå på bio. En film jag nyligen såg, då det visserligen var sol ute, var fjärde filmen om Shrek. Ni vet, det där gröna träsktrollet som hänger med Åsnan, Mästerkatten i stövlarna och coola Fiona.

Jag gillar tecknad film och tycker att de tre tidigare Shrek-filmerna var en stunds god underhållning som lockar fram fniss och ibland även höga skratt. I fjärde filmen hamnar Shrek i en alternativ värld där allt är upp och ner. Givetvis finns alla bekanta figurer med. Handlingen var väl sisådär men behållningen med filmerna är komiken, de popkulturella referenserna samt att för en stund bara låta sig svepas med in i en sagovärld. Många av skämten återvanns från de tidigare filmerna men det gjorde inte så mycket. Det är alltid härligt att få skratta.

Ytterligare ett tips för regniga dagar är att ringa till en kompis och prata. Själv ringde jag idag Johanna och vi avhandlade än det ena än det andra, bland annat lite saker som kommer att dyka upp här på Flaskposten

Nu tycker jag nästan det ser ut att ljusna lite utanför fönstret. Håller tummarna!

/Sofia

ps. det är också roligt att träffas och spela spel. Jag kan dock INTE rekommendera spelet Svea Rike som jag och några vänner försökte spela igår. Vi fattade nästan ingenting av reglerna. Regniga dagar passar också bra att hyra film. I förrgår hyrde jag Fast food nation. Tack och lov att jag redan är vegetarian säger jag bara… ds

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


