Lyssnarföljetonger!

Precis som vanligt om sommarloven finns det i år flera olika följetonger att lyssna på i radio och på Sveriges Radios webbsida – Unga Radioteatern.

Perfekt för lite småmulna dagar!

Till exempel ser jag att Tintin-albumet Det hemliga vapnet går att lyssna på i 5 delar, hurra!

Och sen blir jag riktigt nyfiken på Fröken Felicias hemlighet som verkar vara ett tavelmysterium med nystan och trådar tillbaka i tiden i bästa sommarlovsklassiska ”mormorsmysteriet-anda”. Spännande!

Gå in och botanisera vet jag. MEN vänta inte för länge om det är något du verkligen vill höra! 30 dagar efter att följetongen sändes i radio försvinner den från webblyssnarsidan…

/FlaskpostenJohanna

3 Responses to “Lyssnarföljetonger!”


  1. 1 Sofia 28, juli, 2010 kl. 12:06 e m

    Fröken Felicias hemlighet låter som något för mig! Vet du om den är baserad på en bok eller skapad direkt för radion?

    Skulle ju visserligen kunna kolla själv efter info men nu ska jag ut i den Öländska naturen ett tag : )

  2. 2 Johanna 28, juli, 2010 kl. 2:38 e m

    Fr Felicias hemlighet finns som bok! Hittade den här på bibliotekets ungdomsbokshylla och på baksidan står det att boken bygger på Osborn Bladinis egen radioföljetong. Boken är från 2003. Bladini har även skrivit Handbok för handlösa som jag har något vagt minne av från tv.

  3. 3 Sofia 29, juli, 2010 kl. 9:41 f m

    Kul! Då ska jag kolla upp den när jag är tillbaka på jobbet.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


