Skriv, läs och bläddra om och om igen!

NU har jag läst igenom ALLT mellan de mjuka pärmarna på Augustprisvinnarboken i barn- och ungdomsklassen 2009: Skriv om och om igen av Ylva Karlsson och Katarina Kuick.

Och sitter här och tänker bara ÅH, och åh igen! Vilken inspirerande, rolig, snygg och intressant bok – liksom pralin-ask-fylld med skrivtips, fina bilder, skojiga tärningsövningar, mini-intervjuer med författare, spännande bok-bakgrundsfakta, en massa boktips som gör en lässugen och annat smått och gott.

Fil:Nostalgia 110X70CM.jpgJag gillar verkligen den här bokens gott&blandat-påse+kollage-känsla. Och HUR boken inbjuder en att hoppa runt bland sidorna för att skaffa sig idéer och inspiration.

På det sättet är det också en bok som INTE tar slut.

Jag kommer definitivt att forsätta att bläddra och bläddra och läsa i mitt fina ex av boken, om och om igen!

/Johanna

2 Responses to “Skriv, läs och bläddra om och om igen!”


  1. 1 Moa 6, september, 2010 kl. 9:33 f m

    Jag gick hem och skrev listor på blå saker när jag läste den. Fantastiskt inspirerande bok!

  2. 2 Johanna 6, september, 2010 kl. 11:32 f m

    ja Moa, precis sånt är det så underbart att bli inspirerad till!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


