Flaskposten blir glad för pris!

TACK till Samtidigt hos Helena och Tonårsboken som gett Flaskposten varsin Beautiful blogger award. Vi blir jätteglada och sträcker på oss lite extra. Klicka in er på bloggarna och läs de fina motiveringarna vi fått.

Med utmärkelsen följer lite uppgifter som jag, Sofia, ska försöka få ihop här:

  • kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
  • tacka och länka till den som nominerade dig
  • nominera sju andra bloggare och länka till dem
  • berätta sju intressanta saker om dig själv

Punkt ett och två var de lättaste. Nu ska jag nominera sju andra bloggare samt berätta sju intressanta saker om mig själv. Okej, sju andra bloggare. Även om det här är en bokblogg kommer mitt val av bloggar inte bara vara av samma slag. Here we go:

Tonårsboken. Jag ger tillbaka ett pris här eftersom jag är så imponerad av Elin och Klaras ambitiösa blogg och texter. Det här är den enda bokbloggen som jag dagligen besöker.

Bokfreak. Snabba med det senaste i bokväg vilket är toppen och hjälper mig att hålla mig uppdaterad.

Onekligen. Lisa Bjärbos blogg om allt mellan himmel och jord. Rolig och förgyller alla grå dagar med en guldkant.

Lucky leotard. Brillianta serier av Daniela Wilks. Uppdateras alldeles för sällan!

Sara Hansson. En till fantastisk serieskapare. Saras serier träffar mitt i prick när hon förklarar, förbannar och försöker förbättra samhällets orättvisor.

Arga bibliotekstanten. Att jobba på bibliotek är inte bara att gå runt bland hyllorna och mysa (som många tror).  Med stor  humor skildrar Arga bibliotekstanten myntets baksida. Jag klarar mig inte utan den här bloggen.

Cute overload. Om jag är ledsen blir jag glad av att titta in hos Cute overload. Alla som inte tycker om söta djurungar varnas! Det här är inte bloggen för er.

Så det var sju bloggar jag tycker om. Nu över till sju intressanta saker (hur intressanta de kommer att bli återstår att se). Sakerna får handla både om Flaskposten och om mig. Johanna får också vara med på ett hörn.

1. I oktober fyller Flaskposten 5 år. Det kommer vi fira med lite saker som dyker upp här och där.

2. Det här inlägget är inlägg nr 390 i wordpress-Flaskposten.

3. Johanna och jag har känt varandra sedan utbildningen till bibliotekarier från vilken vi tog vår examen 2005.

4. Både Johanna och jag tycker om tygkassar – väldigt mycket. Bibliotekariedrag?

5. Min mest lästa bok är Agnes Cecilia – en sällsam historia som jag läst ca en gång/år sedan 1988. Älskar!

6. En av mina värsta läsupplevelser är Bilbo av JRR Tolkien. Minns att jag led när jag läste den.

7. Jag älskade boken och tv-serien om Anne på Grönkulla i min tidiga tonår. Lyckan var därför stor när jag så (i vuxen ålder) fick besöka Prince Edward Island.

Hjälp det var svårt! Skulle jag skriva det här inlägget i morgon skulle det nog bli helt andra saker som listas.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


