Spännande Nattjakt

För några dagar sedan tog jag farväl av Jonathan, Carnegie, Vendetta, Raquella, Marianne och alla de andra i Darkside när jag slog igen pärmarna i femte och sista delen Nattjakt.

Här har vi en serie som håller fem delar igenom. Det är fortfarande lika spännande i femman som i ettan. Darksides skumma värld kommer åter till liv och jag tycker författaren Tom Becker lyckas bra med att knyta ihop alla trådar samt ge ett slut som inte känns tillrättalagt eller för lyckligt. Precis sådana slut som jag tycker om!

Vad boken handlar om går jag inte närmare in på. Läs så får du själv se.

Vill du kolla in vad Johanna och jag tyckte om de tidigare delarna kan du klicka här.

/Sofia

2 Responses to “Spännande Nattjakt”


  1. 1 Maria 30, september, 2010 kl. 1:59 e m

    Åh, Darkside-serien är ju så himla spännande!
    Jag skulle vilja att tex Tim Burton gjorde film av dem. Det vore ju helt underbart. 😀

  2. 2 Sofia 30, september, 2010 kl. 2:48 e m

    Vilken bra idé! Det hade nog blivit fantastiska filmer.

    Nu kommer den snart som film av någon annan skapare (vet inte vem) där jag hört att Carnegie spelas av Hugh Jackman… Är något tveksam till valet av skådespelare.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


