Nu vet jag vem som är mördaren…

… och det var faktiskt inte riktigt den jag trodde! Mina tankar har snuddat vid att det kan vara X som ligger bakom morden men sen har jag tänkt att neeeej inte det.

Även nionde delen i serien TRE Mördarens ansikte av Kjetil Johnsen är en riktig bladvändare. Dock blev jag lite besviken när mördaren avslöjades för helt plötsligt försvann en del av spänningen (eeeh det är ju inte så konstigt egentligen). Jag tycker också att Kjetil gjorde det lite för lätt för sig. OBS! Om du håller på och läser TRE-böckerna läs INTE på baksidan av Mördarens ansikte. Den avslöjar alldeles för mycket…

Precis som i tidigare delar far handlingen i oväntade riktningar och ingen verkar vara den som han/hon vill ge sken av.

Det finns en tionde bok också: De som lever vidare. Den har jag inte läst än men ska göra så snart jag kan.

Här har jag tidigare skrivit om TRE.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


