Minns ni Frances?

Nu har jag äntligen läst andra delen om Frances av Joanna Hellgren. I första delen började jag lära känna föräldralösa Frances som flyttar till sin faster och farfar. I mitt inlägg i juni tyckte jag att stämningen var det som mest grep tag i mig.

Även i del två skapar Joanna Hellgren åter en lite ledsam men på samma gång magiskt stämning. Här får vi träffa Frances föräldrar och ta del av hur de i sin tur träffades och blev föräldrar. Tror ni det är en lycklig berättelse som svävar på gyllene moln tror ni fel.

Parallellt med föräldrarnas historia kommer glimtar från Frances nya liv hos sin faster. Fokus i andra boken ligger till stor del på Frances längtan efter sin mamma som försvann när Frances var liten..

När tredje delen kommer vet jag inte men jag hoppas att det är snart! Jag måste få veta hur det går för alla inblandade.

Om du vill läsa vad jag skrev om del ett kan du klicka här.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


