Mordbrand på skolan

På de två bibliotek där jag jobbar är det några författare vars böcker är extra populära. En av de absolut mest efterfrågade författarna är Lena Lilleste med sina böcker om Tommy & Flisen. Jädrar vilket sug det är efter de böckerna.

Till alla Tommy & Flisen & Lena-fans, så här kommer nästa del i serien att se ut:

Ni  får dock vänta ett tag för boken kommer inte ut förrän i maj. Men den som väntar på något gott…

Till dess tycker jag ni kan besöka Lena Lillestes blogg samt hennes hemsida.

/Sofia

4 Responses to “Mordbrand på skolan”


  1. 1 Clarisa 7, december, 2010 kl. 7:58 e m

    Jag tycker att böckerna är så deppiga! Förstår inte riktigt tjusningen.

  2. 2 Sofia 7, december, 2010 kl. 10:11 e m

    jag kan ju då erkänna att jag inte ännu läst någon av böckerna. Men hela tiden tycker barnen att jag ska göra det. Att de är deppiga tycker jag låter intressant. På vilket sätt är de deppiga?

    Vet egentligen inte varför jag inte läst någon än.

  3. 3 Clarisa 9, december, 2010 kl. 7:59 e m

    Det är deppigt för att allt är så sjaskigt, vuxna är otrogna och gör dumma saker. Tommys styvmamma är jättedum mot honom och hans pappa gör inget åt saken. Tommy är kär i Flisens tjej, sen blir de tillsammans i smyg. Tommy och Flisens vänskap kan man inte direkt kalla varm etc. Det är klart att böckerna kan vara lite spännande men jag blir deprimerad av att allt är så dystert! Diskbänkrealism ungefär. Men visst, vi har två titlar i klassuppsättning på jobbet. Jag är inte helt emot …

  4. 4 Sofia 9, december, 2010 kl. 11:16 e m

    Oj det låter onekligen deppigt! Och som att det händer mycket runt omkring själva mysteriet (som jag antar att det finns ett i varje bok?). Blir faktiskt mer sugen på att läsa en av böckerna nu.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


