Två läskiga och otäcka böcker.. vågar du läsa?

Rasmus, 11 år har läst två spännande böcker. Här kommer hans tips:

Titel: Fienden ”De levande döda”
Författare: Charlie Higson
Därför valde jag att läsa boken: jag såg den i en boktipstidning.
Boken handlar om: Några forskare experimenterade men det gick snett så alla (nästan) som är över 14 blev typ zombies. Och så får man följa hur de överlever och så vidare!!!
Så här tycker jag om boken: den är väldigt läskig och spännande.
För vem passar boken: för de som gillar äventyr men inte för de som är lättskrämda!!!

Titel: Skulduggery Pleasant
Författare: Derek Landy
Boken handlar om: en tjej vars farbror dör och upptäcker en konstig man på begravningen. Sen visar sig det vem mannen är och henne själv…
Så här tycker jag om boken: den är spännande, händelserik och den bästa boken i mitt liv!!!!
För vem passar boken: för de som gillar sci-fi och såna som mig.

Stort tack till Rasmus för tipsen!

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


