Banglatown = mycket mer än bra!

Jag minns inte riktigt hur jag hittade Daniela Wilks första blogg Lucky leotard. Men jag är väldigt glad över att jag gjorde det. Hennes serier är exakt, precis, absolut i min smak: självbiografiska med både ångest och humor.

I mars släpptes hennes första bok: Banglatown. Nog för att det är helt okej att läsa serier på nätet men det är ändå något speciellt med en bok. Jag köper väldigt sällan böcker men när Banglatown släpptes promenerade jag direkt till en bokaffär, hem igen och slukade.

I Banglatown flyttar huvudpersonen till London. Hon är 23-år och ska läsa psykologi. Det handlar inte i minsta detalj om Daniela Wilks själv men mycket har jag förstått är hämtat från hennes eget liv.

Banglatown handlar om att bli vuxen och hantera det som kallas livet. Ett genomgående tema är osäkerhet: duger jag? Bokens huvudperson funderar mycket, får ångest, är olyckligt kär, råkar ut för ett otäckt överfall, blir lyckligt kär, mår dåligt, faller ihop och reser sig igen.

Det är universella känslor som avhandlas och Daniela gör det på ett personligt och bra sätt. Bra känns förövrigt som ett blekt ord att beskriva hennes bok. Den är så mycket mer.

Danielas blogg Lucky Leotard hittar du här.

Hennes nyare blogg Kära dagbok kommer du till här.

/Sofia

4 Responses to “Banglatown = mycket mer än bra!”


  1. 1 Johanna 10, april, 2011 kl. 8:19 e m

    Jag såg en intervju någonstans på tv med henne och blev redan då nyfiken och nu när jag läst detta vill jag ju verkligen läsa!
    London, psykologi, ångest, livet, humor – serie!

  2. 2 Sofia 10, april, 2011 kl. 8:27 e m

    jag är 100% säker på att du kommer att gilla den! Säg till om du vill låna mitt ex.

  3. 3 flaskpostenJohanna 10, april, 2011 kl. 9:10 e m

    Gärna gärna om jag får :)!

  4. 4 Sofia 11, april, 2011 kl. 6:48 e m

    Javisst!! Nästa gång vi ses ska det ligga ett st Banglatown i väskan till dig.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


