Så här minglade vi på Isnätterna-släppet

När jag gick hem från släppfesten för Malin Isakssons Isnätterna var jag imponerad. Det jag var imponerad på var alla unga tjejer (någon kille såg jag inte till) som tillsammans med Malin haft workshops kring Isnätterna. Det har resulterat i dikter, fotografier och ett ”ledmotiv” till boken. Allt fick vi ta del av under kvällen.

Jag har ännu inte läst boken men det ska jag göra inom en snar framtid.

Några bilder från ikväll:

Malin Isaksson och Britta Franklin, min mingeldejt för kvällen.

Alva och Jennifer sjunger ”ledmotivet” till Isnätterna. De skrev låten efter att de läst boken. Mycket bra!

Loveina Kahns och Johanna Lindbäck.
Johanna och jag pratade lite om boken Jellicoe Road av Melina Marchetta som ska vara väldigt bra. Ser mycket fram emot att läsa den!

Hanna från bloggen Tonårsboken. Hon har varit med och planerat släppfesten.

Missa inte de här länkarna:

Malin Isakssons hemsida (där Britta ritat de fina trollsländorna)

X Publishings blogg

Tonårsboken

Johanna Lindbäcks blogg

Boktoka – Loveina Kahns blogg

/Sofia

5 Responses to “Så här minglade vi på Isnätterna-släppet”


  1. 1 FlaskpostenJohanna 20, april, 2011 kl. 12:48 e m

    Åh, vad roligt det lät med allt skapande kring och utifrån boken! Kul att du tog bilder så att man/jag som inte var med kunde hänga med på ett litet hörn i alla fall :)!

  2. 2 Sofia 20, april, 2011 kl. 2:39 e m

    Ja, jag blev lite avundsjuk på allt workshopande de gjort. Skulle också velat vara med.

    Nästa gång får vi mingla ihop!

  3. 4 lena kjersén edman 21, april, 2011 kl. 10:02 e m

    Bokarna (Palatsets läsgrupp)är helt underbara!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


