BOKJURYN – vinnarböckerna!

Bokjury-logganIdag avslöjades vilka av 2010 års böcker som 30.000 barn och unga varit med och röstat fram som vinnare i Bokjuryn 2010:

 

 

 

Godistrollet – Jonna Björnstjerna (Kategorin:Bilderböcker) 
Campingmysteriet – Martin Widmark och Helena Willis (Läsa själv 6+)
Sorgfjäril – Ingelin Angerborn (Läsa mer 9+)
Jag finns – Maja-Maria Henriksson (Ungdomsböcker)
Fakirer – Bengt-Erik Engholm (Faktaböcker)
Lou: Dagboksdagar – Julien Neel (Serier)
 
Topp 10-listor inom varje kategori finns på Bokjury-sidan

OCH! Imorgon presenterar vi vinnarböckerna i Bokjuryn i Vaxholm. Har du vägarna förbi Vaxholms stadsbibliotek kl. 10 så är du välkommen att titta in! Resultatet kommer även att dyka upp på bibliotekets hemsida!

2 Responses to “BOKJURYN – vinnarböckerna!”


  1. 1 Clara 19, maj, 2011 kl. 5:53 f m

    Sv: Jag tycker att Bokjuryn är viktigt och roligt, så det var självklart för mig att skriva om det!

    Vad kul med fortsättning, jag ska kasta mig över boken när jag har fått tag i den. Vad heter fortsättningen? Så att jag kan skriva om det med recensionen sen 🙂

  2. 2 Sofia 19, maj, 2011 kl. 10:23 e m

    Se svar i din blogg!!

    Men för alla som undrar här: det handlar om en fristående fortsättning av Jag finns och den ska heta Inte på riktigt, inte på låtsas.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


