Ibland är det bra att det är vått!

Sugen på midsommarregn? Det är kanske inte alla som håller med om den här isbn9789172994263bilderbokstiteln om det är lika ösregnigt imorgon som idag, men nya, tredje bilderboken om filurerna Lycke o Lage av Lena Arro och med charmiga bilder av Sara Gimbergsson är i alla fall ett litet midsommar-hurra för mig!

Jag tycker om regnkläder (de är så glansiga eller stela eller prassliga och fina!), och samlar lite på paraplyer. Så redan vid omslagsbilden med röda bulliga paraplyet och Lycke och Lages söda sydvästerhattar är jag redo att hoppa in bland regndropparna.

Det finns en massa roliga saker att hitta på när det regnar och blir vått, både inne och ute. Låt det här bli din fina guidebok om det regnar på midsommarafton!  Jag blir i alla fall sugen på att göra en massa saker som hör regnväder till.

/Johanna

Ps. Missa inte uppslaget med bron och paraplyerna. Jag läste någonstans (DN kanske?) om den som en paraplyernas Monet-näckrosbro. Ds.

Ps-igen. Är du som jag lite galen i paraplyer? Fler paraply-böcker: När det slutar regna & Paraplyresan. Ds-igen.

1 Response to “Ibland är det bra att det är vått!”


  1. 1 Sofia 23, juni, 2011 kl. 6:41 e m

    En bok jag missat. Verkar jättefin! Jag har i dag gått runt i gummistövlar och regnjacka och känt mig rätt nöjd. Gillar de plaggen.

    Fast jag vill helst ha uppehåll på midsommar.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


