Massor av manga

I fredags fick jag ett bra tips av en låntagare på jobbet: Mangareader. Det är en sida på internet där det går att läsa massor (MASSOR) av manga gratis. Obs att sidan är på engelska.

En av serierna som finns på Mangareader är Kare First Love. Hurra för det! Serien har de senaste månaderna blivit otroligt populär bland unga låntagare och ett problem: den går in att köpa på svenska längre. Vilket resulterar i jättelånga köer på de få exemplar som finns.

Nu tänkte jag köpa in serien på engelska men till det att böckerna kommer till biblioteket kan jag tipsa om att fansen kan läsa den på Mangareader.

Vill du besöka Mangareader? Här är länk till sidan.

Vad Kare First love handlar om kan du läsa här.

Jag har läst första delen, efter att jag på skoj fick den av en kompis i present för flera år sedan (jag är inget manga-fan…). Kan erkänna att jag inte minns ett jota. Kanske borde ta och läsa om, den står i bokhyllan…

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


