Ibland gör jag en pretty-run – ett inlägg om snedlugg och roliga bokcitat

Sedan jag läste Sanne Näslings Kapitulera omedelbart eller dö har jag då och då skrattat åt ett citat. Citatet dyker upp i min hjärna de dagar jag kammar min lugg till en snedlugg:

Lovely säger att vi har bråttom, så vi intar position för en pretty-run (en hand över snedluggen i bevarande syfte).

Innan jag läste Kapitulera.. hade jag inte hört uttrycket pretty-run. Men det är väldigt träffande för alla som kammat eller kammar snedlugg vet hur svårt det kan vara att få den att ligga som den ska. Särskilt om det blåser. Eller om man måste springa. Nu brukar jag som tur är inte behöva springa så ofta och hålla handen över luggen. Men det har hänt. Och när det händer tänker jag på Lovely och Mary och så skrattar jag för mig själv.

En av årets roligaste böcker som jag tidigare bloggat om här.

Har du något citat som brukar dyka upp och få dig att börja skratta?

/Sofia

 

 

8 Responses to “Ibland gör jag en pretty-run – ett inlägg om snedlugg och roliga bokcitat”


  1. 1 Clarisa R Ronge 26, juli, 2011 kl. 8:16 e m

    ”I bet she’d vomit in her mouth with disappointment. And then, like a pro, she swallow it down and keep smiling” Beauty queens, en av tjejerna om sin idol. Ok, kanske inte så rolig utan att ha läst boken men sen får du se!

  2. 2 Sofia 26, juli, 2011 kl. 8:22 e m

    he he, jag fnissar åt det redan nu. Och blir även lite äcklad… Längtar efter att läsa boken!

  3. 3 flaskpostenJohanna 27, juli, 2011 kl. 3:50 e m

    Sofia: Alltså jag älskar tanken på en morgon i rusningstrafik där alla kör ”pretty-run”-knepet för luggarnas bevarande. Ett ”pretty-run”-lämmeltåg :)!
    Har aldrig testat själv vad jag kan komma på, men nu är både jag och Marcus inspirerade!
    Otroligt fint att du la in en bild på din egen lugg också, tack!

    Jag kommer inte alls på något lika roligt citat, men jag vet att jag säkert har några uppskrivna, somewhere…

    Clarisas citat får mig att tänka på en strong vän som offrade sin handväska en sen natt. Det var också ett slags ”pretty-run” kan man säga. Nog om det. Tjejen i den där Beauty Queens-boken verkar ha ett krossande sätt att tänka på saker på :)!

  4. 4 Sofia 28, juli, 2011 kl. 8:43 e m

    ha ha, ja i morse gjorde jag inte en pretty-run men väl en pretty-walk, i alla fall en liten bit på väg till t-banan. Men det vore onekligen en mycket rolig syn med det där lämmeltåget. Hoppas jag får se dig och Marcus i det.

    Min lugg på bilden hade nog mått bra av en pretty-run : )

    Hilfe vilken vän som offrar sin handväska! Inte dåligt. Jag har Beauty Queens så du kan få låna den vid tillfälle om du vill.

  5. 5 FlaskpostenJohanna 29, juli, 2011 kl. 9:56 f m

    Ja roligt! Din luggbild tycker jag ser pretty pretty-runned/pretty-walked ut 😉
    Lånar gärna BQ-boken vid tillfälle, fast vill helst läsa vad du tycker först!
    På tur i min läshög ligger nu alla sidor utom de två första i ”Kapitulera… ”, som jag ju sparat till världens bästa balkongdagar som närmar sig, hurra!

  6. 6 Sofia 29, juli, 2011 kl. 12:26 e m

    Hurra att du ska läsa Kapitulera… snart! Vill prata om den sen.

    BQ kommer tyvärr få vänta ett tag. Håller ju på med du vet vad för läsning.

  7. 7 Agnes 9, augusti, 2012 kl. 10:13 e m

    ”I’m gonna ripp your head off and shit down your neck!!!”
    Från Stand By Me. Poppar upp ibland när någon blir förbannad.

  8. 8 Sofia 10, augusti, 2012 kl. 6:32 f m

    Ett mycket kraftfullt citat! Undrar om jag också ska börja tänka på det när jag (eller någon annan) blir arg. : )


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


