Mitt boktips: Adzerk – den vita hingsten

Författare: Lin Hallberg Omslagsbild: Adzerk - den vita hingsten

Därför valde jag boken: Den såg bra ut och hade hört att den var bra.

Boken handlar om: En tjej som lever för hästar. Men en dag bestämmer sig hennes föräldrar för att flytta. Långt från hennes skötarhäst. Det är en spännande bok, man blir förhäxad i den.

Det jag tycker är så bra: Den blir aldrig trist. Den innehåller mycket hästar och spänning.

Boken passar: Dom som gillar hästar.

************************************************

Tipset kommer från Smile 🙂 11 år, tack så mycket!

Jag har också läst boken och tyckte att den var jättebra och att den kändes spännande även för mig som inte lever för hästar!
Boken vann även Barnens romanpris 2010.

1 Response to “Mitt boktips: Adzerk – den vita hingsten”


  1. 1 Johanna 21, september, 2011 kl. 3:14 e m

    Hurra jag tycker också jättemycket om Adzerk-boken!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


