Välkommen hem – släppfest för Johanna Lindbäcks nya bok

Med ett väldigt trevligt mingel firades det igår att Johanna Lindbäck kommit ut med sin femte bok: Välkommen hem.  Jag har tidigare bloggat om att jag ser fram emot att läsa den och nu är det dags.

På minglet träffade jag många glada och roliga människor. Vi fick höra Johanna prata om Välkommen hem samt läsa ett stycke ur den. Inte nog med det: vi bjöds även på uppläsningar av Gunnar Ardelius, Charlotte Glaser Munch och Ingelin Røssland. De bildar tillsammans med Johanna en litterär salong som träffas en gång i månaden.

Några pics från minglet:

Cecilia från Rabén & Sjögren samtalar med Johanna om nya boken

Charlotte Glaser Munch läste ur Nødinngang

och Gunnar Ardelius ur Bara kärlek kan krossa ditt hjärta

Ingelin Røssland ur Minus meg

Sist var det Johannas tur att läsa ur Välkommen hem

jag minglade med Stefan och Clarisa (som gästbloggat på Flaskposten)

delar av X Publishing var där: Karin och Hanna, med Sara och Anna

Slutligen författaren Lisa Bjärbo. Vi pratade kort om ett bokprojekt hon och Johanna planerar ihop. Det ser jag fram emot.

Kolla in de här länkarna:

Johanna Lindbäcks blogg

Ingelin Røsslands blogg

Charlotte Glaser Munchs blogg

Onekligen – Lisa Bjärbos blogg

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


