Nu byggs ett Alfons Åberg-hus

På Rabén och Sjögrens hemsida läser jag att det i Göteborg planeras för ett Alfons Åberg-hus.

Är det bara jag som är förvånad över att det inte byggts ett Alfons-hus för länge sedan? Den lilla killen i bruna tröjan har ju byggt helikopter, ätit kakor, sparkat fotboll och raskat på i flera decennier och lästs av … hur många tror ni? Jag gillar Alfons och tycker det låter hur kul som helst med ett Alfons Åberg-hus.

Läs mer om husplanerna här.

Alfons har en egen hemsida.

Ett av mina favoritavsnitt från tv-serien Alfons. Jag säger bara: 2.21 in – ormen:

/Sofia

2 Responses to “Nu byggs ett Alfons Åberg-hus”


  1. 1 Ida 26, augusti, 2011 kl. 10:58 f m

    Alfons, alltså. Vicken kille!

  2. 2 Sofia 26, augusti, 2011 kl. 11:46 f m

    Verkligen! Han är toppen.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


