Den unga F:s bekännelser

Årets mest rosa omslag tippar jag på att Den unga F:s bekännelser av Maria Margareta Österholm har. Förra veckan var Flaskposten och firade släppet av boken hos X Publishing.

Det var mycket rosa på festen också men för alla er som förknippar rosa med gulligull och chick-lit… Här är, om jag förstått saken rätt, en annan lite udda slags rosa. På förlagets hemsida kan man läsa följande citat ur boken:

jag är den unga F
det är stöld och förbannad dikt men jag tar mitt
uppdrag på allvar jag har fått det i namnstagspresent eftersom jag
aldrig neg för nymånens skära och så fort det blev ljus förkunnade
att denna klänning inte passade någon men ändå
är rätt skoj
det handlar bara om accessoarer
(böcker papper trosor även kallat bibliotek)

På släppfesten var det högläsning ur boken. Det lät som poesi och var väldigt fint:

Tjusigast av alla på festen var författaren själv:


Jag är mycket nyfiken på boken och ska försöka läsa a.s.a.p. Någon som läst? Vad tyckte ni?

/Sofia

2 Responses to “Den unga F:s bekännelser”


  1. 1 moa 1, september, 2011 kl. 10:15 f m

    med tanke på vad hon forskar om (subversiv femininitet): http://www.littvet.uu.se/om_oss/personal/hemsidor_s-o/maria_margareta_osterholm/ så måste det ju vara bra!

  2. 2 Sofia 1, september, 2011 kl. 9:43 e m

    det är en intressant bakgrund!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


