Thomas Öberg, Liv Strömqvist och Sara Bergmark Elfgren – I love books

Ibland vill jag bo i Malmö. Då skulle jag umgås oftare med min goda vän I. Jag skulle även besöka biblioteken när de ordnar I love books. Tre kvällar med olika teman ordnas och i höst är det musik, serier och häxor/vampyrer.

I tema: musik är det ingen mindre än bob hund-sångaren Thomas Öberg som kommer att prata om ”språk, skrivande och poptexter”.

Många med mig menar att Thomas Öbergs texter är bland det bästa som skrivits i svensk musik. Lyssna!

Tyvärr kommer jag inte vara i Malmö den 26 september. Om du är det tycker jag du ska gå på programmet.

Lika sugen blir jag av tema: serier den 13 oktober med fantastiska Liv Strömqvist och Kim W Andersson. Den senare har bland annat gjort omslaget till Cirkeln. Vilket leder oss in på sista programmet den 17 november. Då pratar ena författaren till Cirkeln, Sara Bergmark Elfgren tillsammans med Katarina Harrison Lindbergh om vampyrer och häxor. Katarina har en bok vid namn Vampyrernas historia, spännande.

Läs mer om I love books på Malmö stads hemsida.

Mer om bob hund hittar du på deras hemsida.

Missa inte heller den briljanta låten Istället för musik, förvirring. Om du undrar: bandet går baklänges genom hela videon men det är gjort så att det ser ut som om de går framåt. Ah nostalgi.

/Sofia – som fortfarande har kvar en bob hund-affisch från 1998, dock ihoprullad och lagd i källarförrådet…

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


