Pija på Junibacken – Flaskposten intervjuar

Det var inte bara Gittan som hittat in på Junibacken häromsistens, Pija Lindenbaum som gjort böckerna om henne var också där (kanske kunde skymtas redan i förra inläggets bilder)…

Och hurra, Flaskposten fick möjlighet att ställa några frågor till henne och är nu glada att kunna publicera en liten intervju!

Hur kommer det sig att du började göra böcker? Jag ville göra bilder som inte var tavlor.

Hur kommer du på vad som ska hända i dina böcker och hur saker ska se ut? Jag tänker på saker jag varit med om och sånt som jag känt.


Nu Omslagsbild: Gittan gömmer bort sejhar det ju precis kommit en alldeles ny Gittan-bok, men har du redan någon ny bok på gång? Nej

Har du någon favoritbok bland dina egna böcker? Lill-Zlatan och morbror raring

Vad är roligast respektive tråkigast med ditt jobb? Att bestämma själv. Rädslan att misslyckas.

Vilken superkraft skulle du vilja ha och varför? Jag skulle vilja kunna göra mej osynlig.

Vilken är din/ditt favorit:

– rätt  – vitello tonnato
– ställe – byn Lefkos
– färg – grön
– djur – hund
– bok – Göra gott av Trude Marsten
– webbsida – nej, jag blir arg av webbsidor

***********************************************************************************************

TACK för att du tog dig tid att vara med och svara på våra Flaskpostenfrågor trots bråda Gittan-dagar Pija!! /FlaskpostenJohanna

1 Response to “Pija på Junibacken – Flaskposten intervjuar”


  1. 1 lena kjersén edman 11, oktober, 2011 kl. 8:19 e m

    ”Göra gott” är också en av mina absoluta favoriter. Det förvånar mig inte alls att Pija Lindenbaum, som är lika mycket ordkonstnär – hennes boktitlar är rena rama poesin – som bildkonstnär, har tagit den sinnrika romanen till sitt hjärta.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


