Idag är det dags: Augustgalan!

Äntligen är det den 21 november. Snart ska jag börja försöka piffa till mig inför kvällens Augustgala. Det ska bli spännande att höra och se vilka som vinner. Mest intressant tycker jag det (såklart) ska bli i barn- och ungdomsprisgruppen. Blir det:

  • Sara Lundberg: Vita Streck och Öjvind                    
  • Lotta Olsson och Maria Nilsson Thore: Konstiga djur
  • Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren: Cirkeln
  • Jessica Schiefauer: Pojkarna
  • Maria Nilsson Thore: Petras prick
  • Viveka Sjögren: I den tysta minuten mellan

Läs motiveringarna till de nominerade böckerna här.

Efter det att nomineringarna tillkännagetts har jag hört väldigt varierande åsikter om böckerna. Hata och älska! Det är kul att böcker väcker känslor. Hur elektorerna (= de som läst och röstat) tänk får vi veta i kväll. Förmodligen exploderar twitter och facebook mellan kl. 17.30 – 18.45 då prisutdelningen sker. Själv har jag ingen flashig phone så från mig blir det rapport senare.

 

 

Nu ska jag packa ner viktiga biljetten ——>

samt börja göra mig i ordning.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


