Shoo Bre – på film

Sedan 2005 har jag arbetat som barn- och ungdomsbibliotekarie och det är en bok som ständigt efterfrågas och som aldrig verkar tappa i popularitet. Det handlar om Douglas Foleys Shoo bre. Ständigt denna Shoo bre.

Förbjuden kärlek, gangsters, grupptryck, vänskap, identitet.. Den handlar om viktiga saker.

Om mindre än en månad går Shoo bre upp som film. På biblioteket där jag jobbar nu (i Vårby gård) pratas det för fullt om filmen. Det kan visserligen bero på ryktet (?) om att en del scener är inspelade där. Jag tror filmen kommer bli en succé och förmodligen är det lika bra att plocka fram alla exemplar av boken och ställa väl synliga. För även om boken fortfarande är populär och efterfrågas lär det blir ett stort uppsving i och med filmen. Eller vad tror ni?

Så här är trailern till filmen:

Läs mer om handlingen på förlagets hemsida.

/Sofia

2 Responses to “Shoo Bre – på film”


  1. 1 Clarisa R Ronge 10, februari, 2012 kl. 9:46 e m

    Vi har cirka 200 ex i Cirkulationsbiblioteket och böckerna är nästan alltid utlånade till olika högstadieklasser. Men jag måste erkänna att jag inte har läst den … 🙂

  2. 2 Sofia 11, februari, 2012 kl. 5:05 e m

    Det kan jag tänka mig, att den ständigt är utlånad. Nästan alla verkar gilla den otroligt mycket. Fast jag har en låntagare som tycker Shoo len är mycket bättre.

    Jag har läst Shoo Bre men blev inte särskilt förtjust i den.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


