Nu har jag äntligen sett HUNGERSPELEN…

… och stämmer in i hyllningskören. Filmen Hungerspelen är en lyckad version av boken. Två timmar film försvann i raketfart.

Otäckt var det trots att jag visste vad som skulle hända. Berättelsen om Katniss som deltar i den galet läskiga dokusåpan Hungerspelen är spännande och även om det är mycket action rymmer filmen (och boken) mycket mer.

Jennifer Lawrence som Katniss var mycket bra. Den enda skådespelaren jag egentligen kände inte riktigt var 100 var Josh Hutcherson som spelade Peeta, Katniss medtävlande från distrikt 12. Mycket tror jag dock att det beror på att jag hela tiden satt och tänkte på hur lik han är skådespelaren Ben Foster.

Det har skrivits spaltmeter om filmen så jag konstaterar därför bara: bra film, bra skådespelare, bra kostymer, bra allting. Blev mycket sugen på att läsa böckerna igen. Till och med trean som jag var något ljummen till vid en första läsning.

Tidigare skrivet om Hungerspelen på Flaskposten hittar du här.

/Sofia

4 Responses to “Nu har jag äntligen sett HUNGERSPELEN…”


  1. 1 flaskpostenJohanna 7, maj, 2012 kl. 9:00 e m

    Kul att filmen var så bra Sofia! Jag har inte sett än, vill!
    Tänkte bara tipsa hungerspels-lässugna om att böckerna går att låna som e-bok också, det har jag gjort, för det är ju ganska lång kö på dem just nu: http://www.elib.se/bibliotek/

  2. 2 Sofia 7, maj, 2012 kl. 9:21 e m

    Den är verkligen värd att se!

  3. 3 flaskpostenJohanna 20, maj, 2012 kl. 8:29 e m

    Nu har jag också sett… håller med mkt spännande och otäckt!

  4. 4 Sofia 21, maj, 2012 kl. 9:23 f m

    visst är den! Är lite sugen på att se den igen men hinner nog inte.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


