Grattis Alfons Åberg!

I år fyller Alfons Åberg 40 år. För någon vecka sedan små-chockade jag ett barn på jobbet när jag berättade att Alfons var så gammal. Men barnet återhämtade sig när vi konstaterade att han är 4, 5, 6, 7 år i böckerna.

Stadsmuseet i Stockholm firar Alfons med en utställning. Mycket liten men mycket fin. Första maj i år besökte jag museet tillsammans med Jonatan, Karin och Magnus. Vi tyckte alla om utställningen och den fungerade bra för en nyfiken 11-månaders. Ända till 6 januari 2013 pågår utställningen. Missa inte! Läs mer på Stadsmuseets hemsida.

Några fotografier från utställningen:

Detta bildspel kräver JavaScript.

/Sofia

3 Responses to “Grattis Alfons Åberg!”


  1. 1 Boktjuven/ingerun 20, maj, 2012 kl. 8:05 e m

    Grattis tycker jag å- Ser fint ut.

  2. 2 flaskpostenJohanna 20, maj, 2012 kl. 8:23 e m

    Vilket fint bildspel Sofia! Jag drabbades av Alfons-nostalgi särskilt där när han ligger i sin säng och ska sova och man ser ut över staden…

  3. 3 Sofia 21, maj, 2012 kl. 9:39 f m

    Ingerun: det var verkligen superfint! Litet som sagt men finfint.

    Johanna: ja det blev äntligen ett bildspel. Men jag är arg för jag fick inte till det med bildtexten : ( Nostalgin var mycket hög när jag kollade in utställningen. Blev glad när jag såg Lill-killen!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


