Personer du kanske känner

Förra veckan fick jag ett oredigerat utdrag på 47 sidor (och några meningar) av boken Personer du kanske känner av Jay Asher och Carolyn Mackler. Boken kommer ut i augusti. En hel lång sommar kvar. För de här 47 sidorna gjorde mig nyfiken.

Personer du kanske känner handlar om Emma och Josh som i vartannat kapitel berättar ur sin synvinkel. Vad är det då de börjar berätta om? I deras värld år 1996 får Emma en dator av sin frånvarande pappa. När hon installerar den råkar hon få upp en märklig sida. Sidan heter Facebook och profilen hon ser är sig själv som 30-åring.

Till en början förstår varken hon eller Josh någonting och tror att det hela är ett skämt. Men icke. Emma dator kan kopplas upp mot framtiden. En framtid som inte verkar bra för Emma, hon är en olycklig 30-åring. Emma hittar även Josh sida och han har i framtiden gift sig med snyggaste tjejen från skolan samt bor i ett flott hus. Precis när Josh ska få titta på sin sida så… SLUTAR UTDRAGET. Jag vill läsa mer NU. Inte i augusti.

Jay Asher har tidigare skrivit Tretton skäl varför som jag skrivit om tidigare på Flaskposten. Han bloggar på en självbetitlad blogg, där finns bland annat omslag till olika länders utgåvor av Personer du kanske känner.

Carolyn Mackler har en hemsida, besök den här. Jag har inte läst någon av hennes andra böcker. Någon som har?

Mer om Personer du kanske känner hittar du på förlagets hemsida.

/Sofia

3 Responses to “Personer du kanske känner”


  1. 1 Maria 30, maj, 2012 kl. 10:00 e m

    Haha, jobbigt! Håller du ut eller blir du tvungen att skaffa den på engelska? 😉
    Jag tror jag läste på Tonårsboken att den svenska skulle få omslag med profilbilder från Facebook vilket är coolt, men det där bollhavet ser glatt ut.

  2. 2 Sofia 30, maj, 2012 kl. 10:11 e m

    Det slog mig inte in att jag kan köpa den på engelska! Hur seg är jag, ha ha. Men då jag har galet mycket att läsa pga andra jobb/uppdrag utöver mitt vanliga jobb hinner jag nog inte läsa den på engelska innan augusti. Så jag vet inte.. kanske ändå.

  3. 3 Sofia 31, maj, 2012 kl. 12:21 e m

    och just det omslaget: jag förstår ännu inte kopplingen boken – det svenska omslaget. Men det kanske blir en koppling när jag läst hela boken. Håller med om att det ser glatt ut. Osäker på dock om det är vanliga bollar eller studsbollar. Tror studsbollar.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


