Nördfeminism, serier, poesi, e-sport och självförsvar

Alla ungdomar och unga vuxna bör på fredag den 15/6 bege sig till ABF på Sveavägen i Stockholm. Då går forum:ung! av stapeln. Det är en heldag med workshops, diskussioner och föreläsningar. 

Det är inte ofta som alla programpunkter i ett evenemang brukar tilltala mig. Men det gör det här. Några av rubrikerna på programmen: Grundkurs i nördfeminism, Serieworkshop (med Dotterbolaget), Hacking – kunskap är makt samt Make IT fair. Sen kanske inte direkt att programmet Ung på arbetsmarknaden är något för mig… För här är det vanliga kruxet: återigen är jag för gammal! Hade jag varit en ungdom (eller ung vuxen) hade ni hittat mig på ABF på fredag. Nu får jag nöja mig med att gå till jobbet som vanligt.

Seriekollektivet Dotterbolaget har gjort den snygga affischen. Dotterbolagets hemsida hittar du här och deras blogg Dotterbloggen här.

Mer om forum:ung! och fredagens program hittar du här.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


