Mycket mer än så – en av de bästa sommarböckerna

Förra veckan bläddrade jag i en modetidning som fanns på jobbet. Blev i någon sekund glad och trodde att tidningen gjort ett reportage om Sarah Dessen. Men icke, när sekunden var över såg jag att det var ett reportage om sommar-Sverige. Varför jag trodde att det var om Sarah Dessen? När jag vände blad var det följande bild som mötte mig:

För det är samma bild som används på framsidan till Mycket mer än så av Sarah Dessen. Den i tidningen är från en bildbyrå så jag antar att formgivaren av Mycket mer än så använt sig av samma bildbyrå.

Vad vill jag med det här inlägget? Inget speciellt egentligen men det är ju alltid en chans att återigen göra reklam för Sarah Dessens böcker. Mycket mer än så är perfekt sommarläsning. Vad jag tidigare skrivit om boken hittar du här.

Artikeln i tidningen. Den läste jag inte ens. För benen på bilden tillhör Auden, stående på en brygga i Colby. Inte någon random tjej som semestrar i Sverige.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


