Zack & Momo hyllar Nalle Bruno

Vi har fått bilderboksbrev! Alldeles i slutet av vårt Flaskpostar-sommarlov dök den här gästrecensionen upp i mejlkorgen…

Hej Flaskposten!
Jag och Momo har nu läst Nalle Brunos Vår många, många gånger… Vi tyckte den var kul båda två! Jag gillade bäst att läsa om gröngölingen! AlttextDu vet han med banditmasken som är rätt busig när han har varit och bråkat med myrorna och t o m förstört en del av myrstacken! Han käkade upp en del myror och puppor och larver också – men han kanske inte var så dum utan behövde det för att överleva den kalla vintern – det säger i alla fall Momo. Jag vet inte, men spännande var det!

Momo gillade nog allra mest att läsa pärmsidorna med fakta om fåglar och odlingstips! Hon tyckte t o m att hon, som tror att hon kan rätt mycket om sånt, lärde sig en del nya saker! – Och jag lärde mig massor med kul grejor så nu vet jag faktiskt många nya saker om både fåglar och växter! Särskilt fåglar, som jag hoppas jag får se mer av! Momo och jag har också odlat en del i år och det som blev bäst var krasse, rosenbönor och lite grönsaker, som bladsallad, squash och pumpa…

Vi hoppas snart på att läsa om Nalle Brunos höst, men vi undrar om det inte finns någon bok om Nalle Brunos sommar???

Många sommarhälsningar från Zack, 3 år och Momo Eva, jättegammal

2012-08-12 Vaxholm

****************************************

Tack för entusiastiskt boktips! För den som vill titta och internetbläddra lite i boken finns ett SMAKPROV att klicka på här

Gunilla Ingves har gjort en massa fina faktabilderböcker om olika kryp och naturen, och det finns ju både vår, höst och vinterbok om Nalle Bruno, så jag skulle gissa på att sommarboken kommer så småningom, vore ju mycket konstigt annars :)!
/Johanna

2 Responses to “Zack & Momo hyllar Nalle Bruno”


  1. 1 Sofia 2, september, 2012 kl. 1:56 e m

    Vilket fint brev! Jag blir nyfiken på Nalle Bruno.

  2. 2 Johanna 2, september, 2012 kl. 3:43 e m

    Ja, jag har hört från säkra källor att 3-åringen ofta väljer Nalle Bruno nuförtiden, så det är tur att det finns flera årstider att variera mellan ;)!
    Och vid lite vidare efterforskningar verkar det finnas Nalle Bruno-äventyr med småkrypsteman också, det tror jag kan bli populärt så länge det inte är för mycket larver i farten!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Flaskposten på Facebook


