Jag vill ha min hatt

Björnens hatt är borta! En stillsam vandring över sidorna tar sin början med ”Min hatt är borta. Jag vill ha den”. Sökandet efter hatten tar Björnen till skogens alla hörn och han träffar och frågar bland annat räven, sköldpaddan och kaninen om de sett hatten men ingen vet något. Kommer Björnen hitta hatten?

Enkel men humoristisk text funkar utmärkt tillsammans med fina och roliga illustrationer. Det här är en bok att läsa ensam eller tillsammans. Klura på var hatten tagit vägen och låta sig överraskas av slutet.

En tyvärr något mörk bonusbild: Björnen träffar det enda djur jag inte riktigt kan identifiera. Boken: Jag vill ha min hatts skapare heter Jon Klassen och har en tumblr-sida där han kallar djuret ”mole…thing” (mullvad). Väldigt gulligt litet djur i vilket fall.

Jon Klassens tumblr-sida hittar du här.

/Sofia

4 Responses to “Jag vill ha min hatt”


  1. 2 Sofia 13, september, 2012 kl. 8:11 e m

    Verkligen! Blev superförtjust.

  2. 3 Meron Daniel 14, september, 2012 kl. 7:32 e m

    Åh jag älskar den här! Blev nästan lite olämpligt road, den röda sidan gjorde att jag kiknade av skratt.

  3. 4 Sofia 18, september, 2012 kl. 11:37 f m

    Vad kul att höra! Den röda sidan var väldigt kul. Är sugen på att köpa boken och ha att läsa när livet känns trist.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


