Sarah Dessen-nyhet: nästa bok på svenska blir…

Nu vet jag vilken nästa bok av Sarah Dessen att översättas till svenska blir: This Lullaby! Den fina historien om Remy och Dexter. Roligt! Boken kommer på svenska nästa vår, förmodligen i slutet av maj.

Svensk titel och omslag presenteras i november. Till dess kan ni kika på This Lullabys tre omslag, alla olika:

 

 

 

 

 

 

 

Min favorit är utan tvekan det första, med svart bakgrund. Jag tycker om färgerna och detaljerna att titta på och försöka hitta kopplingar till berättelsen.

Vad jag tyckte om This Lullaby kan du läsa här.

Nästa år kommer även Sarah Dessen med ny bok på engelska: The Moon and More. För mer information besök Sarah Dessens hemsida.

/Sofia

5 Responses to “Sarah Dessen-nyhet: nästa bok på svenska blir…”


  1. 1 Maria 1, oktober, 2012 kl. 8:59 e m

    Spännande!
    Jag blir så glad för varje översättning trots att jag inte läser dem själv. För alla andras skull och för att den minimala chansen att hon kommer till Sverige ökar. Tänk bokmässan 2013… Och tänk hur starstruck jag skulle bli och inte våga prata med henne. Men ändå! 🙂

  2. 2 Sofia 1, oktober, 2012 kl. 9:34 e m

    Ja det är väldigt kul för alla som inte läser böckerna på engelska. Nu har jag visserligen läst dem på svenska också. För att se hur det blev.

    Åååh vi får hoppas på Bokmässan 2013! Tänk om…

  3. 3 clarianahi 2, oktober, 2012 kl. 6:32 e m

    This Lullaby var den första Dessen jag läste och kanske därför lite av en favorit. Tycker definitivt att Remy är min favorittjej av Dessens alla tjejer. Jag tror nog att vi tyckte lite lika där när vi var på Dessen-kväll på Rabén.

  4. 4 clarianahi 2, oktober, 2012 kl. 6:32 e m

    Sorry jag menade dig Sofia!

  5. 5 Sofia 3, oktober, 2012 kl. 8:02 e m

    Det tror jag vi gjorde (tyckte lika alltså)! Jag gillar också Remy. Måste läsa om boken snart.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


