Dagarna av Klara Wiksten är här

Sommaren 2011 intervjuade vi serieskaparen Klara Wiksten här på bloggen. Jag hade hittat hennes blogg och blivit mycket imponerad av serierna hon lagt upp där. Mitt utrop efter intervjun gick ut till förläggare: När kommer en bok av Klara Wiksten?

Nu är boken här! Tror inte det berodde direkt på mitt rop men shit vad kul att ett förlag insåg hur briljanta Klaras serier är och bestämde sig för att ge ut dem. Så här ser boken ut:

Dagarna av Klara Wiksten

Serierna är om självbiografiska vardagliga händelser och har en perfekt balans mellan svärta och humor. Förlaget som ger ut Klaras bok heter Nilleditions, här hittar du deras hemsida.

Klaras serieblogg finns här. Är du nyfiken på intervjun vi gjorde med Klara hittar du det inlägget här.

Nu sitter jag här och väntar på att boken ska dimpa ner i brevlådan. För givetvis klickade jag hem den så fort den fanns till försäljning. Gör det du också.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


