Nellie tipsar om Ett hus utan speglar

Ett hus utan speglar

Bokens titel: Ett hus utan speglar

Bokens författare: Mårten Sandén

Därför valde jag boken: jag valde den för att den lät spännande och den verkade vara kul och lite sorglig.

Bokens handling: Den handlar om en tjej och hennes pappa. Dom bor i ett hus med sina kusiner och släktingar. En dag visar hennes kusin Signe henne en garderob med massor av speglar. Sen när dom gick ut ur garderoben efter en liten stund så kom dom till en spegelvänd värld. Allt i huset såg precis likadant ut förutom att allt var på andra sidan. Möblerna stod på andra sidan, t.ex. när man tittar sig i spegeln står vissa saker på andra sidan. I den spegelvända världen träffar hon en flicka som heter Hetty.

Vad jag tyckte om boken: Jag tyckte boken var bra för att den var spännande, rolig och sorglig.

För vem passar boken: Boken passar för den som gillar spännande handling men bra slut.

Jag som tipsar heter Nellie och är 10 år.

————————————————————————–

Tack säger vi på Flaskposten till Nellie för att du ville vara med och tipsa!

Jag håller med dig om att Ett hus utan speglar är en bra och spännande bok.

/Sofia

2 Responses to “Nellie tipsar om Ett hus utan speglar”


  1. 1 Maria Bylund 24, februari, 2013 kl. 10:49 e m

    Och jag som precis har lånat hem den boken! Nu blir jag ännu mer sugen på att börja läsa den.

  2. 2 Sofia 26, februari, 2013 kl. 7:51 e m

    Kul! Hoppas du gillar. Du får berätta här sen.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


