Djurvännerna

Min_vän_Lage_2Igår var jag på bio med min femåring och såg Eva Lindströms Djurvännerna. Jag älskar Eva Lindströms bilder och annorlunda berättelser. Femåringen är också van vid Lindströms bildvärld och vi har många av hennes bilderböcker hemma.

Det är tre små kortfilmer; En fågeldag, Jag rymmer och Min vän Lage. Alla tre var riktigt bra men kanske är Jag rymmer lite tråkigare, både visuellt och innehållsmässigt, än de andra två. Eva Lindström har verkligen lyckats med att göra filmerna levande och det känns som något mer än bara filmade bilderböcker. Kanske blir Min vän Lage till och med en starkare upplevelse som film än som bilderbok?

Så låna ett litet barn om ni inte har egna och skynda er att gå och se Djurvännerna på bio!

Här kan man titta på en trailer.

Eva Lindström är också nominerad till ALMA-priset som tillkännages nu på tisdag!

/Clarisa

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


