Lou: Kristallåldern

I maj kommer sjätte delen i favoritserien Lou av Julien Neel. Boken har undertiteln Kristallåldern:

Lou KristallåldernInformation om boken t.ex. här låter oss veta att ”stora rosa kristaller har genomborrat stadens hjärta”. Det låter märkligt. Vad är det för kristaller? Kommer de från rymden? Lou ägnar tid åt att leta upp kristaller och vi läsare uppmanas även ”hålla utkik efter ledtrådar och hemliga nycklar”.

Jag ser också att Lou håller på och filmatiseras. Den enda information jag hittar om det är på Julien Neels facebook-sida och den är på franska. Det enda jag lyckas förstå är att det handlar om castingen till filmen. Men spännande! Jag skulle kunna tänka mig att se Lou som film.

Annat om Julien Neel och Lou på Flaskposten hittar du här.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


